Page 34 - Edutrend Dergisi
P. 34

BİR ÖĞRETMENİN KALEMİNDEN:
                                         ÖZLEM  IRGAV İLE RÖPORTAJ
                Her sabah sınıfa adım attığımda, o minik      Ulaşım ve izolasyonun zorlukları neler oldu?
                gözlerde dünyanın en saf ışığını görürüm.     (Ulaşım, temel ihtiyaçlara erişim, iletişim vb.)
                O ışık bazen bir tebessümde, bazen bir        Haftalık ya da günlük hayatınızı nasıl organize
                meraklı bakışta saklıdır. Her biri bir        ettiniz?
                umudun, bir geleceğin, bir yüreğin filizidir.  Ulaşım açısından bazı zorluklar yaşadım.
                Bir öğretmen olarak tek dileğim; bu           Çalıştığım köye servis yok; herkes kendi şahsi
                filizlerin sevgiyle, adaletle ve iyilikle     aracıyla ulaşım sağlıyor. Köyleri yakın olan veya
                büyüyüp dünyayı daha güzel bir yer hâline     aynı güzergâhı kullanan öğretmen arkadaşlarla
                getirmesidir. İyi okumalar...                 birlikte ulaşım sorununu çözdük. Çalıştığım köy,
                                                              yaşadığım ilçeye uzak değil. Bu sebeple günlük
                Hocam, bizi kırmayıp röportaj teklifimizi     hayatımda ciddi bir zorluk yaşamadım. Ailemle
                kabul ettiğiniz için size öncelikle çok       birlikte yaşıyorum.
                teşekkür ediyorum. Bize Özlem Irgav’ı
                anlatır mısınız?                              Özel okul – köy okulu karşılaştırması: İki uçtaki
                Merhaba, ben Özlem Irgav. Mardin’in           bu iki deneyim (özel sektör ve köy okulu) size ne
                Midyat ilçesinde doğdum. İlk ve orta          öğretti? Lüks sayılabilecek imkânlarla eğitim
                öğrenimimi Midyat’ta tamamladım. Dokuz        vermekle imkânsızlıklar içinde eğitim vermek
                Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi      arasındaki en temel fark sizce nedir?
                Sınıf Öğretmenliği bölümünden mezun           İki deneyimi de yaşadığım için kendimi şanslı
                oldum. Yaklaşık iki yıl Nazmi Arıkan Fen      hissediyorum. Özel okulda tecrübeli
                Bilimleri Kolejinde çalıştım. Benim için      öğretmenleri gözlemleme şansım oldu. Aynı
                güzel bir tecrübeydi. Çalışma                 zamanda iş birliği içinde çalışan, disiplinli ve
                arkadaşlarımla dayanışma ve uyum içinde yardımsever çalışma arkadaşlarım vardı.
                çalıştık, güzel dostluklar edindim.           Birbirimizi her alanda destekledik. Özel okul
                Sonrasında şu anki görev yerim olan Arıca     benim için değerli bir deneyim oldu. Hemen
                Köyü Arıca İlkokulu’nda göreve başladım.      ardından köy okulunda göreve başlayınca ilk
                                                              başta zorlandım. Çünkü okulun her şeyi sen
                Sekiz yıldır aynı köyde çalışmaktayım.        oluyorsun. Bu farklı bir tecrübeydi ve bunu da
                Müdür yetkili sınıf öğretmeniyim. 2017        yaşamam gerekiyordu. Birleştirilmiş sınıfta
                yılında Millî Eğitim Bakanlığı–TED            görev yapan öğretmen arkadaşlarla iletişim
                Üniversitesi iş birliğiyle oluşturulan        kurdum, deneyimli hocaları takip ettim ve kısa
                “Geleceğin Sigortası Öğretmenlerimiz”         sürede uyum sağladım. Sekiz yıldır aynı köy
                projesine seçildim. Proje hâlâ devam          okulunda çalışmaya devam ediyorum. Geçen yıl
                etmektedir. Hem öğrencilerimle hem de         uzman öğretmen oldum.
                bireysel olarak çeşitli STK’ların eğitici      Köye ilk geldiğinizde sizi en çok etkileyen, belki
                eğitimlerine katılıp, ilgili olduğum alanlarda  de içinize işleyen anı nedir? O ilk gün neler
                kendimi geliştirmeye devam ediyorum.
                                                              hissettiniz?
                                                              Uyum haftasında göreve başladık. Öğretmen
                                                              arkadaşımla beraber tüm okulu temizleyip
                                                              eğitim- öğretime hazır hâle getirdik. Pano
                                                              hazırlıkları, kitapların yerleştirilmesi,
                                                              öğrencilerimle tanışma derken çok hızlı bir
                                                              hafta geçti. Aynı zamanda biraz da şaşkındım,
                                                              çünkü birleştirilmiş sınıf tecrübem yoktu. Kısa
                                                              süre içinde rahatsızlandım. Doktor “öğretmen
                                                              hastalığı” dedi — farenjit olmuşum. Telaffuzu
                                                              kulağa hoş geliyor ama öğretmen arkadaşlarım
                                                              iyi bilir; ses kısıklığı, yutkunma sorunu ve boğaz
                                                              ağrısı insanı yorar. Tam da öyle bir anda, dil ve
                                                              konuşma bozukluğu olan bir öğrencim
                                                              teneffüste koşa koşa eve gitmiş, benim için
                                                              peçete ve evde bulduğu meyveleri toplayıp
                                                              getirmişti. Parlayan bir çift göz, bir elinde
                                                              meyve, diğer elinde peçete ile önümde durdu.
                                                              O anki mutluluğumu tarif edemem. Bu anıyı her
                                                              hatırladığımda o ana dönerim ve “İyi ki
                                                              öğretmen olmuşum.” derim.








              34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39