Page 34 - Edutrend Dergisi
P. 34
BİR ÖĞRETMENİN KALEMİNDEN:
ÖZLEM IRGAV İLE RÖPORTAJ
Her sabah sınıfa adım attığımda, o minik Ulaşım ve izolasyonun zorlukları neler oldu?
gözlerde dünyanın en saf ışığını görürüm. (Ulaşım, temel ihtiyaçlara erişim, iletişim vb.)
O ışık bazen bir tebessümde, bazen bir Haftalık ya da günlük hayatınızı nasıl organize
meraklı bakışta saklıdır. Her biri bir ettiniz?
umudun, bir geleceğin, bir yüreğin filizidir. Ulaşım açısından bazı zorluklar yaşadım.
Bir öğretmen olarak tek dileğim; bu Çalıştığım köye servis yok; herkes kendi şahsi
filizlerin sevgiyle, adaletle ve iyilikle aracıyla ulaşım sağlıyor. Köyleri yakın olan veya
büyüyüp dünyayı daha güzel bir yer hâline aynı güzergâhı kullanan öğretmen arkadaşlarla
getirmesidir. İyi okumalar... birlikte ulaşım sorununu çözdük. Çalıştığım köy,
yaşadığım ilçeye uzak değil. Bu sebeple günlük
Hocam, bizi kırmayıp röportaj teklifimizi hayatımda ciddi bir zorluk yaşamadım. Ailemle
kabul ettiğiniz için size öncelikle çok birlikte yaşıyorum.
teşekkür ediyorum. Bize Özlem Irgav’ı
anlatır mısınız? Özel okul – köy okulu karşılaştırması: İki uçtaki
Merhaba, ben Özlem Irgav. Mardin’in bu iki deneyim (özel sektör ve köy okulu) size ne
Midyat ilçesinde doğdum. İlk ve orta öğretti? Lüks sayılabilecek imkânlarla eğitim
öğrenimimi Midyat’ta tamamladım. Dokuz vermekle imkânsızlıklar içinde eğitim vermek
Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi arasındaki en temel fark sizce nedir?
Sınıf Öğretmenliği bölümünden mezun İki deneyimi de yaşadığım için kendimi şanslı
oldum. Yaklaşık iki yıl Nazmi Arıkan Fen hissediyorum. Özel okulda tecrübeli
Bilimleri Kolejinde çalıştım. Benim için öğretmenleri gözlemleme şansım oldu. Aynı
güzel bir tecrübeydi. Çalışma zamanda iş birliği içinde çalışan, disiplinli ve
arkadaşlarımla dayanışma ve uyum içinde yardımsever çalışma arkadaşlarım vardı.
çalıştık, güzel dostluklar edindim. Birbirimizi her alanda destekledik. Özel okul
Sonrasında şu anki görev yerim olan Arıca benim için değerli bir deneyim oldu. Hemen
Köyü Arıca İlkokulu’nda göreve başladım. ardından köy okulunda göreve başlayınca ilk
başta zorlandım. Çünkü okulun her şeyi sen
Sekiz yıldır aynı köyde çalışmaktayım. oluyorsun. Bu farklı bir tecrübeydi ve bunu da
Müdür yetkili sınıf öğretmeniyim. 2017 yaşamam gerekiyordu. Birleştirilmiş sınıfta
yılında Millî Eğitim Bakanlığı–TED görev yapan öğretmen arkadaşlarla iletişim
Üniversitesi iş birliğiyle oluşturulan kurdum, deneyimli hocaları takip ettim ve kısa
“Geleceğin Sigortası Öğretmenlerimiz” sürede uyum sağladım. Sekiz yıldır aynı köy
projesine seçildim. Proje hâlâ devam okulunda çalışmaya devam ediyorum. Geçen yıl
etmektedir. Hem öğrencilerimle hem de uzman öğretmen oldum.
bireysel olarak çeşitli STK’ların eğitici Köye ilk geldiğinizde sizi en çok etkileyen, belki
eğitimlerine katılıp, ilgili olduğum alanlarda de içinize işleyen anı nedir? O ilk gün neler
kendimi geliştirmeye devam ediyorum.
hissettiniz?
Uyum haftasında göreve başladık. Öğretmen
arkadaşımla beraber tüm okulu temizleyip
eğitim- öğretime hazır hâle getirdik. Pano
hazırlıkları, kitapların yerleştirilmesi,
öğrencilerimle tanışma derken çok hızlı bir
hafta geçti. Aynı zamanda biraz da şaşkındım,
çünkü birleştirilmiş sınıf tecrübem yoktu. Kısa
süre içinde rahatsızlandım. Doktor “öğretmen
hastalığı” dedi — farenjit olmuşum. Telaffuzu
kulağa hoş geliyor ama öğretmen arkadaşlarım
iyi bilir; ses kısıklığı, yutkunma sorunu ve boğaz
ağrısı insanı yorar. Tam da öyle bir anda, dil ve
konuşma bozukluğu olan bir öğrencim
teneffüste koşa koşa eve gitmiş, benim için
peçete ve evde bulduğu meyveleri toplayıp
getirmişti. Parlayan bir çift göz, bir elinde
meyve, diğer elinde peçete ile önümde durdu.
O anki mutluluğumu tarif edemem. Bu anıyı her
hatırladığımda o ana dönerim ve “İyi ki
öğretmen olmuşum.” derim.
34

