Page 14 - Edutrend Dergisi
P. 14
MEB İLE ŞULE YÜKSEL ŞENLER VAKFI ARASINDA
İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, MEB Eğitim öğretimin 18 milyon öğrenci, 1
Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü ile Şule milyon 250 bin öğretmen, yaklaşık 75 bin
Yüksel Şenler Vakfı arasında okullarda okul ve 100 binin üzerindeki kurumla 86
kütüphane kurulumuna ilişkin iş birliği milyonun tamamını ilgilendiren bir alan
protokolü imza törenine katıldı. Millî Eğitim olduğuna işaret eden Tekin, toplumun
Bakanlığı ile Şule Yüksel Şenler Vakfı bütün kesimleriyle birlikte hareket etmeyi
arasında "Okul Kütüphanelerinin Kurulumu arzu ettiklerini söyledi.
ve Geliştirilmesine Yönelik İş Birliği
Protokolü", Bakanlık'taki Öğretmenler Odası Aileler dâhil olmak üzere, toplumdaki
Toplantı Salonu'nda imzalandı. gerçek ve tüzel kişilerin tamamının eğitim
sürecine destek olmasını istediklerini
vurgulayan Tekin, "Meslek örgütleri, iş
çevreleri, sivil toplum örgütleri, bu sürecin
içinde bizimle ne kadar yol yürürlerse,
eğitim sistemimiz o kadar başarılı olur.
Bizim hayata geçirmeye çalıştığımız şeyler o
düzeyde toplumsal karşılık bulur, bunu
istiyoruz." diye konuştu.
İmza töreninde konuşan Bakan Tekin,
"Eğitim öğretim yükü, bir ülkenin topyekûn
birlikte hareket ettiği zaman, birlikte
mücadele ettiği zaman altından
kalkabileceği büyük bir yük." dedi.
OKUMA KÜLTÜRÜNÜ GELİŞTİRMEK
KONUSUNDA CİDDİ ADIMLAR
ATACAĞIZ İŞ BİRLİĞİNDEN MEMNUNUZ
Bu doğrultuda Şule Yüksel Şenler Vakfı ile Şule Yüksel Şenler Vakfı Yönetim Kurulu
bir protokol imzalayacaklarını dile getiren Başkanı Şahin Usta da Vakfın Onursal
Tekin, şunları kaydetti: Başkanı Emine Erdoğan'ın ülkede her
"Şule Yüksel Şenler Vakfı bizim açımızdan, zaman eğitimle ilgili en üst düzeyde, her
bizim genç kuşak açısından ismen çok yakın tür girişimi yapmaya çalışan bir şahsiyet
tanıdığımız, çok takdir ettiğimiz, bir olarak tanındığını belirtti.
entelektüelimiz adına kurulmuş bir vakıf. Emine Erdoğan'ın "Haydi Kızlar Okula"
Biz de Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile kampanyasıyla Türkiye'de eğitimini
Türkiye'de okuma kültürünü geliştirmek tamamlamak için zorlanan çocuklara sahip
konusunda ciddi adımlar atmak istiyoruz. çıktığını, eğitimini yarım bırakan kadınların
Çünkü hem uluslararası sınavlarda hem de tekrar okullara dönmesi için okuma yazma
uluslararası raporlarda Türkiye'deki okuma seferberliği başlattığını hatırlatan Usta,
kültürü ile ilgili arzu ettiğimiz düzeyde bunun, bilmeyenlerin de okuma yazma
olmadığımızı görüyoruz. Bu, ebeveynlerimiz öğrenmesi ve eğitimlerini tamamlaması
için de geçerli, okullarımız için de geçerli." konusunda öncü bir model olduğunu
vurguladı.
14

